22 Mart 2016 Salı

ARALIK AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 10


KİTABIN ADI
Selanik
KİTABIN YAZARI

Serhat Öztürk

KİTABIN ÇEVİRMENİ
-
KİTABIN YAYINEVİ
MB Yayınevi
KİTABIN BASKI YILI
2009
KİTABIN BASKI SAYISI
1. Baskı   
KİTABIN SAYFA SAYISI
129 syf
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ
9,5/10 (Az sayıda dizgi hatası var)
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ
10/10 
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ
9/10 


Serhat Öztürk’ü daha önce okuduğum “Halep” şehir kitabıyla tanımıştım.

Sayın Sezer Eser Perker’in bu kitabı okuyup tanıtmasından sonra hemen edindim. (Hem Halep ve hem de Selanik gördüğüm şehirler olduğundan anlatımlarda bazı tanıdık isim ve semtlere rastlamak oldukça heyecan verici)

Öztürk, birkaç kez gidip gelerek hazırladığı kitabında şehri oldukça iyi tanımanıza olanak verecek bolca ipucu veriyor. Beyaz Kule gibi şehrin en önemli sembollerinden tutun da 1430-1912 yılları arasında Osmanlı egemenliği altında yaşayan şehrin tarihi dokusu ve kalanları arasında eski izleri sürebiliyorsunuz.

Rebetiko müziği ve uzo-balık hesabı yapanlar içinde son derece geniş seçenekleri sıralıyor.
Okuyarak Selanik’i gezmeniz ya da gezdikten sonra okuyarak anımsamanız bakımından oldukça iyi bir rehber kitap oluşacaktır. Gezginlerin mutlaka edinmesinde yarar var.


2 yorum:

  1. Yayımlanalı 7 yıl olmuş ama henüz haberim oldu bu kitaptan. Özellikle Tiflis ilgimi çekti. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki bende yeni farkettim. Şehir monografileri çok değerli buluyorum. Gitmesemde okumaya çalışıyorum. Ama gittiğim şehirlerin kitapları çok daha güzel ve anmalık duygular getiriyor. Okumanız dileğiyle,Sevgiler, saygılar.

      Sil