25 Kasım 2013 Pazartesi

GENE Mİ GÖRMEDİN?

Tembel bir köylü her zaman yaz aylarında işini zamanında bitirmez ekini biçmeyi bitiremez samanı ahıra doldurmadan kış bastırırmış. Tabii ağzına geleni söyler bu kış erken geldi, bu kış habersiz aniden bastırdı diye ve bütün suçu kış mevsimine yüklermiş.
Hikaye bu ya, bir gün adamın kapısı çalınmış ve ak sakallı nur yüzlü birisi kapıya gelmiş. Köylü “buyur baba gir içeri” dese de ihtiyar adam demiş ki “yok girmeyeyim. Ben kış mevsimiyim bana demediğini bırakmıyorsun işte geldim söyle isteğini.”
Köylü demiş ki, “bir daha sene gelmeden bana bir haber et ben de harmanımı yapayım samanımı içeri atayım”.

Peki demiş ihtiyar, gelecek sene gelmeden sana haber ederim. Neyse yine yaz gelmiş herkes çalışıyor tembel köylü yine yatıyor hem de daha tembel. Komşuları ona,
- “Sen de yapsana harmanını kış gelmeden” dediklerinde
- “Yok bu sene kış gelmeden bana haber edecek bende o zaman yaparım.” Böylece günler geçer kış kapıyı bacayı karla kapatınca, köylü bu sefer de kış mevsiminin sözünü tutmadığını yineleyerek her zaman ki beylik laflarını sıralayınca kapıda ihtiyar görünür.
“-Ben sana çok haber gönderdim önce yapraklar sarardı döküldü sen görmedin. Sonra yüce dağlarını beyaza boyadım bakmadın. Sonra aşağılara kırağı yağdırdım; anlamadın; tek çare yine böyle kar kış kapına gelmek kalmıştı demiş.
Şu dağa yağdım görmedin, bu dağa yağdım görmedin, kapına yağdım gene mi görmedin?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder